Algemene voorwaarden

Artikel   1 – Definities

Artikel   2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

Artikel   3 – Prijzen

Artikel   4 – Monsters/modellen

Artikel   5 – Gevolgen niet tijdig betalen

Artikel   6 – Recht van reclame

Artikel   7 – Herroepingsrecht

Artikel   8 – Opschortingsrecht

Artikel   9 – Retenierecht

Artikel 10 – Verrekening

Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud

Artikel 12 – Levering

Artikel 13 – Levertijd

Artikel 14 – Feitelijke levering

Artikel 15 – Transportkosten

Artikel 16 – Verpakking en verzending

Artikel 17 – Verzekering

Artikel 18 – Bewaring

Artikel 19 – Garantie

Artikel 20 – Uitvoering van de overeenkomst

Artikel 21 – Informatieverstrekking door de klant

Artikel 22 – Duur van de overeenkomst

Artikel 23 – Opzeggen overeenkomst voor onbepaalde tijd

Artikel 24 – Geheimhouding

Artikel 25 – Boetebeding

Artikel 26 – Vrijwaring

Artikel 27 – Klachten

Artikel 28 – Consult

Artikel 1 – Definities

  1. Bloesemwinkel: Bloesemwinkel, gevestigd te Moldendijk 1-A, 1843 HD onder KvK nr. 37074418
  2. Klant: degene met wie Bloesemwinkel een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Bloesemnwinkel en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Bloemenwinkel.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Prijzen

  1. Alle prijzen die Bloesemwinkel hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen op die Bloesemwinkel hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Bloesemwinkel te allen tijde wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Bloesemwinkel niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
  5. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Bloesemwinkel vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
  6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Bloesemwinkel, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  7. Indien partijen voor een dienstverlening door Bloesemwinkel een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  8. Bloesemwinkel is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Bloesemwinkel de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  11. Bloesemwinkel heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Bloesemwinkel prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  13. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Bloesemwinkel op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 4 – Monsters/modellen

Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

Artikel 5 – Gevolgen van niet tijdig betalen

  1. Betaald de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Bloesemwinkel gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor de hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Bloesemwinkel.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Bloesemwinkel zijn verplichtingen opschorten tot de klant aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Bloesemwinkel op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Bloesemwinkel, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Bloesemwinkel te betalen.

Artikel 6 – Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Bloesemwinkel gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Bloemenwinkel roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Bloesemwinkel, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 Artikel 7 – Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
    • het product niet is gebruikt
    • het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
    • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
    • het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
    • de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
    • het product geen reis, vervoersticket, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding is
    • het product geen los tijdschrift of losse krant is
    • het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
    • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  1. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen
    • zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via Info@bloesemwinkel.nl
  3. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Bloesemwinkel, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen. .
  4. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal Bloesemwinkel deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan Bloesemwinkel heeft geretourneerd.

 Artikel 8 – Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 – Retentierecht 

  1. Bloesemwinkel kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Bloesemwinkel heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Bloesemwinkel.
  3. Bloesemwinkel is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 10 – Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Bloesemwinkel te verrekenen met een vordering op Bloesemwinkel.

Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Bloesemwinkel blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Bloesemwinkel op grond van wat voor met Bloesemwinkel gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd kan Bloesemwinkel zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
  4. Indien Bloesemwinkel een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Bloesemwinkel het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Artikel 12 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Bloesemwinkel, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Bloesemwinkel het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Bloesemwinkel kan tegenwerpen.

Artikel 13 – Levertijd

  1. De door Bloesemwinkel opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Bloesemwinkel.
  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Bloesemwinkel niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 14 – Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 15 – Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 16 – Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Bloesemwinkel niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Bloesemwinkel, bij gebreke waarvan Bloesemwinkel niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Artikel 17 – Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • Zaken van Bloesemwinkel die bij de klant aanwezig zijn
    • Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De klant geeft op eerste verzoek van Bloesemwinkel de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 18 – Bewaring

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Artikel 19 – Garantie

  1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Bloesemwinkel enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.
  2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 20 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Bloesemwinkel voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Bloesemwinkel heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Bloesemwinkel tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Bloesemwinkel tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 21 – Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Bloesemwinkel.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Bloesemwinkel de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Bloesmewinkel redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 22 – Duur van de overeenkomst

  1. De overeenkomst tussen Bloesemwinkel en de klant wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.
  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk­zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over­schrijding van deze termijn moet de klant Bloesemwinkel schriftelijk in gebreke stellen.

Artikel 23 – Opzeggen overeenkomst voor onbepaalde tijd

  1. De klant kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.
  2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 24 – Geheimhouding

  1. De klant houdt iedere informatie die hij (in welke vorm dan ook) van Bloesemwinkel ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Bloesemwinkel waarvan hij weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Bloesemwinkel schade kan berokkenen.
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 25 – Boetebeding

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
    • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000
    • is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000
  1. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Bloesemwinkel waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 26 – Vrijwaring

De klant vrijwaart Bloesemwinkel tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Bloesemwinkel geleverde producten en/of diensten.

Artikel 27 – Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bloesemwinkel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

  1. De klant dient een door Bloesemwinkel geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Bloesemwinkel daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen Bloesemwinkel uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Bloesemwinkel staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Bloesemwinkel gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  7. Indien de klant ontevreden is over de dienstverlening van Bloesemwinkel, deelt de klant dit zo spoedig mogelijk mee aan Bloesemwinkel en zullen partijen proberen om tot een informele oplossing te komen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Bloesemwinkel.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Bloesemwinkel ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Bloesemwinkel een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Bloesemwinkel verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Bloesemwinkel

  1. Bloesemwinkel is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Bloesemwinkel aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Bloesemwinkel is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Bloesemwinkel aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Bloesemwinkel vervalt in elk geval 6 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Bloesemwinkel toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Bloesemwinkel niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Bloesemwinkel in verzuim is.
  3. Bloesemwinkel heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Bloesemwinkel kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Bloesemwinkel in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Bloesemwinkel kan worden toegerekend in een van de wil van Bloesemwinkel onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van Bloesemwinkel kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Bloesemwinkel 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Bloesemwinkel er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. Bloesemwinkel is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Bloesemwinkel is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Bloesemwinkel zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming Bloesemwinkel Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Bloesemwinkel bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Bloesemwinkel is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Artikel 28 – Consult

  1. Afspraken worden op voorhand, met behulp van het online reserveringssysteem, telefonisch of per e-mail gemaakt en zijn altijd onder vermelding van volledige NAW-gegevens, e-mail adres en telefoonnummer. Het is dus niet mogelijk om zonder afspraak langs te komen. Wanneer je een afspraak maakt, stem je zonder meer in met de algemene voorwaarden zoals deze op deze pagina staan vermeld.
  2. Gemaakte afspraken kunnen tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak kosteloos worden geannuleerd. Afmeldingen binnen 24 uur voorafgaande aan de afspraak, worden volledig aan je door berekend. Dit geldt ook voor niet nagekomen afspraken. Ben je onverhoopt verhinderd, niet lekker of ziek, dan is het toegestaan om zelf iemand anders in jouw plaats naar de afspraak te laten gaan.Op het moment dat je een afspraak maakt wordt dit tijdstip en tijdsduur in de agenda voor je geblokkeerd. Dit betekent dat er vanaf dat moment niemand meer kan boeken op dat tijdstip. Als je je boeking niet (tijdig) annuleert kan er dus ook niemand meer boeken op dit tijdstip.
  3. Kom je te laat, dan geldt net als bij het niet op tijd annuleren, dat je betaalt voor de duur van je reservering, niet voor je werkelijke behandeltijd. Je behandeltijd is het door jouw gekozen tijdvak.
  4. Bloesemwinkel is niet verantwoordelijk/aansprakelijk te stellen voor materiële en/of immateriële schade ontstaan voor, tijdens en of na de afspraak. Bij Bloesemwinkel worden geen medische diagnoses gesteld. Bij twijfel kan Bloesemwinkel afzien van een afspraak en word je door verwezen naar een huisarts of specialist. Wanneer je een afspraak maakt bij Bloesemwinkel, dan is dit geheel op eigen risico.
  5. Is het niet je eerste afspraak maar zijn er sinds de vorige afspraak wel veranderingen in jouw gezondheidstoestand of welbevinden, geef dit dan aan voorafgaande aan de afspraak. Twijfel je of er sprake is van een contra-indicatie overleg dan met je behandelaar of neem contact op met Bloesemwinkel. Het gaat hierbij over medische klachten, het onder behandeling zijn van een arts of specialist, gebruik van medicijnen die je reactievermogen beïnvloeden (te herkennen aan een gele sticker) en gebruik van pijnstillers. Bloemenwinkel behandeld geen cliënten die onder invloed zijn van alcohol of drugs.

Opgesteld op 14 december 2023

Molendijk 1A
1843 HD Grootschermer
06-53409985
Kvk nr: 37074418
BTW nr: NL805586556B01
Trustmark webshop
De waardering van www.bloesemwinkel.nl/ bij WebwinkelKeur Reviews is 9.8/10 gebaseerd op 8 reviews.

Login